1. Bekendmakingen Hoofddorp
  2. STAATSCOURANTHaarlemmermeer – verkeersbesluit –Hoofddorp – maatregelen Zuidrand

Haarlemmermeer | Verkeer | Weg

De volgende vergunning is bekend gemaakt in Hoofddorp. Zelf een vergunning aanvragen? Neem dan contact op met de gemeente waaronder Hoofddorp valt. Deze wordt dan ook bij ons bekendgemaakt. 

STAATSCOURANTHaarlemmermeer – verkeersbesluit –Hoofddorp – maatregelen Zuidrand

N ummer 2013/ 066395 1.Overwegingen Aanleiding Op dit moment wordt het Sportcomplex Koning Willem-Alexander gerealiseerd aan de Bennebroekerweg tussen de Deltaweg en de Nieuwe Molenaarslaan, een deel van de Zuidrand van Hoofddorp. Dit complex wordt voorzien van een eigen (parkeer)terrein waarvan auto’s, (brom)fietsers en voetgangers gebruik maken. Het terrein wordt voor het gemotoriseerd verkeer ontsloten via de Deltaweg en de Nieuwe Molenaarslaan. Fietsers en voetgangers worden op twee locaties via de Bennebroekerweg ontsloten. De infrastructuur wordt hierop aangepast. De komst van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander geeft tevens aanleiding om op de Bennebroekerweg ter hoogte van het terrein twee nieuwe bushaltes te realiseren en de fietsoversteek te regelen met verkeerslichten. Daarnaast wordt het met verkeerstekens geregelde kruispunt Bennebroekerweg – Nieuwe Molenaarslaan vervangen door een rotonde. Op de Bennebroekerweg, ter hoogte van de Biesheuvelstraat wordt een kleine aanpassing gedaan om het rijcomfort op de busroute te verbeteren. Voor deze infrastructurele aanpassingen worden verkeersmaatregelen getroffen, waarvoor een verkeersbesluit genomen moet worden. Maatregelen en motivatie De maatregelen bestaan uit: Terrein Sportcomplex Koning Willem-Alexander ( verkeersbesluitplichtig ): •Het instellen van een 30km/u zone; Het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander is een verblijfsgebied waar veel verkeersdeelnemers met verschillende vervoersmiddelen bijeenkomen. Vooral ten behoeve van de verkeersveiligheid wordt een 30 km/u zone ingesteld (A1 RVV 1990 met opdruk 30 en zone). •Het regelen v.d. voorrang op de kruispunten waar het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander wordt ontsloten en het regelen van de voorrang op kruispunten met de langzaam verkeerroute; Verkeer dat het terrein verlaat, dient voorrang te verlenen aan verkeer op de Nieuwe Molenaarslaan en de Deltaweg, aangezien dit de doorgaande wegen zijn. Fietsers op de langzaam verkeerroute dienen voorrang te verlenen aan het verkeer op de kruisende (parkeer)wegen (B6 RVV 1990). •Het aanduiden van diverse geslotenverklaringen; Om te voorkomen dat weggebruikers op locaties komen waar zij niet horen (buiten de bebouwde kom), worden geslotenverklaringen ingesteld: ∘ Op de Deltaweg, in zuidelijke richting, voor motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h (C8 RVV 1990) net ten zuiden van de rotonde met de Bennebroekerweg; ∘ Op de Nieuwe Molenaarslaan, in zuidelijke richting, die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h (C8 RVV 1990 voorzien van een onderbord waarop staat aangegeven dat dit geldt na 50 meter) net ten zuiden van de toekomstige rotonde met de Bennebroekerweg; ∘ Op de Deltaweg, in zuidelijke richting, voor ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h en brommobielen, alsmede fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen (C9 RVV 1990) net ten zuiden van het kruispunt waarop het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander wordt ontsloten. En op de Nieuwe Molenaarslaan, in zuidelijke richting, net ten zuiden van het kruispunt waarop het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander wordt ontsloten; ∘ Op de Nieuwe Molenaarslaan, in zuidelijke richting, voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen met in werking zijnde motor (C13 RVV 1990 voorzien van een onderbord waarop staat aangegeven dat dit geldt na 50 meter) net ten zuiden van de toekomstige rotonde met de Bennebroekerweg; ∘ Op de weg langs het Sportcomplex Koning Willem-Alexander voor fietsers en gehandicaptenvoertuigen zonder motor (C14 RVV 1990) in westelijke richting, ter hoogte van de meest westelijk gelegen parkeerplaatsen. En in oostelijke richting, net ten westen van het kruispunt waar het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander op wordt ontsloten aan de Nieuwe Molenaarslaan. Er zijn twee andere locaties waar fietsers het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander kunnen verlaten; ∘ Op de weg langs het Sportcomplex Koning Willem-Alexander voor voetgangers (C16 RVV 1990) in westelijke richting, ter hoogte van de meest westelijk gelegen parkeerplaatsen. En in oostelijke richting, net ten westen van het kruispunt waar het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander op wordt ontsloten aan de Nieuwe Molenaarslaan. Er zijn twee andere locaties waar voetgangers het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander kunnen verlaten. • Het aanduiden van een verplichte rijrichting (D5r RVV 1990) op de weg langs het Sportcomplex Koning Willem-Alexander, in westelijke richting, ter hoogte van het kruispunt waarop het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander wordt ontsloten aan de Deltaweg. En op de weg langs het Sportcomplex Koning Willem-Alexander, in oostelijke richting, ter hoogte van het kruispunt waarop het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander wordt ontsloten aan de Nieuwe Molenaarslaan. En het aanduiden van een verplichte rijrichting (D5r RVV 1990, voorzien van een onderbord waarop een uitzondering is aangegeven voor bromfietsers) ter hoogte van het kruispunt waarop het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander wordt ontsloten, ten oosten van de Nieuwe Molenaarslaan; • Het instellen van een parkeerverbodzone (E1 RVV 1990 met zone-aanduiding) op het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander om te voorkomen dat verkeer buiten de vakken gaat parkeren; • Het aanwijzen van drie parkeerplaatsen bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen (E4 RVV 1990 met onderbord ‘alleen voor opladen elektrische voertuigen’) en achttien algemene gehandicaptenparkeerplaatsen (E6 RVV 1990) op het parkeerterrein nabij de hoofdingang van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander; • Het aanwijzen van twee parkeerplaatsen op de weg langs het Sportcomplex Koning Willem-Alexander voor bussen (E8d RVV 1990) en twee parkeerplaatsen langs de gevel van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander voor bromfietsers (E8e RVV 1990); • Het aanduiden van fietspaden (G11 en G12 RVV 1990): het fietspad op het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander, tussen de langzaam verkeersbrug en de Bennebroekerweg, en (brom) fietspaden (G12a en G12b RVV 1990): de langzaam verkeersbrug over de Nieuwe Bennebroekerweg. Terrein Sportcomplex Koning Willem-Alexander (niet verkeersbesluitplichtig ): • Het aanduiden waar bromfietsers de rijbaan af moeten (D103 RVV 1990); • Het aanduiden van de rijstrookindeling (L7 RVV 1990); • Het aanduiden van een doodlopende weg (L8 RVV 1990); • Het aanduiden van doorgaand verkeer voor fietsers (BW02br RVV 1990). Bushaltes en fietsoversteek BBW (verkeersbesluitplichtig): Op de Bennebroekerweg ter hoogte van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander worden twee nieuwe bushaltes gerealiseerd. Ook wordt er een plateau aangebracht om de snelheid te minderen voor overstekende fietsers en voetgangers. De oversteek wordt voorzien van een verkeersregelinstallatie. Op de Bennebroekerweg, ter hoogte van de Biesheuvelstraat wordt een kleine aanpassing gedaan om het comfort van de route voor bussen te verbeteren. Voor de realisatie hiervan worden de volgende maatregelen getroffen: • Het regelen van de voorrang (B6 RVV 1990 met haaientanden) bij de fietsoversteek ter hoogte van Santorini om aan te geven dat overstekende fietsers (en voetgangers) voorrang moeten verlenen op het verkeer op de kruisende weg. Dit geldt alleen als de verkeerslichten buiten werking zijn; • Het aanduiden van de halteplaatsen (L3b RVV 1990) bij de twee nieuwe bushaltes op de Bennebroekerweg, tussen de Deltaweg en de Nieuwe Molenaarslaan, ter hoogte van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander; • Het aanduiden van een inhaalverbod (artikel 76 RVV 1990) ter hoogte van de halteplaatsen om te voorkomen dat verkeer de halterende bussen gaan inhalen; • Het aanduiden van een verplichting het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft op de Bennebroekerweg ter hoogte van de Biesheuvelstraat (D2 RVV 1990). Met de middengeleider wordt ruimte gecreëerd om bussen te laten passeren. Bushaltes en fietsoversteek BBW (niet verkeersbesluitplichtig): • Het plaatsen van waarschuwingsborden (J32 en J38). • Om de verkeersveiligheid voor deze met verkeerslichten geregelde oversteek te waarborgen geldt vanuit alle richtingen een wachtstand rood. Daarbij geldt de volgende cyclus: ∘ groen licht voor de richting oost naar west (gemotoriseerd verkeer); ∘ groen licht voor de richting west naar oost (gemotoriseerd verkeer); ∘ groen licht voor de richting noord naar zuid én zuid naar noord (fietsers en voetgangers). Rotonde Nieuwe Molenaarslaan (verkeersbesluitplichtig): • Het regelen van de voorrang (B6 RVV 1990 en haaientanden); • Het aanduiden van een verplichte rijrichting; (D1 RVV 1990); • Het aanduiden van fietspaden; (G11 RVV 1990 en ,waar van toepassing, voorzien van een onderbord waarop de mogelijke richtingen staan aangegeven); • Het aanduiden van een voetgangersoversteekplaats, zoals bedoeld in art. 49.2 van het RVV 1990, met borden L2 RVV 1990. De aan te brengen bebording en maatregelen staan aangegeven op de bij dit besluit behorende tekeningen met nummer 2013-100-063, de bladen 1 en 2 met de datum van 14-10-2013.) De maatregelen faciliteren het verkeer op een efficiënte en veilige wijze. 2.Verkeersbesluit Op grond van artikel 15, eerste lid, van de Wegenverkeerswet1994 moet een verkeersbesluit worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd. Voor diverse maatregelen zoals boven vermeld onder punt 1 moet een verkeersbesluit worden genomen. 3.Voorbereiding Het ontwerp voor de inrichting van het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander is besproken in de Klankbordgroep Zuidrand. Hierin zitten vertegenwoordigers van de wijkraad Floriande, dorpsraad Zwaanshoek, een vertegenwoordiger van de reizigersadviesraad (RAR), de vrijwillige advies commissie (VAC) voor de woningbouw en woonomgeving Haarlemmermeer, de belangengroep gehandicapten (BGH) en bewoners. In de klankbordgroep van 18 september 2012 is gesproken over de geplande locatie van de bushaltes Het grootste punt van zorg bij de groep was of de bushaltes niet te ver van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander en de Pioniers af komen te liggen. Hierop is advies ingewonnen bij de Stadsregio. Conclusie is dat het Sportcomplex Koning Willem-Alexander en de woningen ruim binnen de gestelde grens van (hemelsbreed) 400 meter liggen. Pioniers valt daar net buiten, maar wordt als zeer acceptabel bevonden voor deze speciale voorziening. Bij grote evenementen wordt bovendien speciaal vervoer ingezet en op langere termijn zijn er plannen voor een vrije busbaan langs de Nieuwe Bennebroekerweg. In de klankbordgroep van 22 januari 2013 kwamen vooral de route en het halteren van de bus ter sprake. Er waren vooral vragen of de bus via de weg langs het Sportcomplex Koning Willem-Alexander kan rijden en op het terrein kan halteren. De verwachting is echter dat dit zal leiden tot verstoringen voor de bus terwijl er geen problemen worden verwacht als de bus over de Bennebroekerweg rijdt en daar halteert. In de klankbordgroep van 18 juni 2013 is de langzaam verkeerroute gepresenteerd. Dit riep vooral vragen op met betrekking tot de breedte van de route. De langzaam verkeerroute en de hellingbaan vanaf het Sportcomplex Koning Willem-Alexander zijn nog in ontwikkeling, maar dit heeft geen invloed op dit verkeersbesluit. Het ontwerp van de rotonde is ook besproken in de Klankbordgroep Zuidrand. In de klankbordgroep van 23 april 2013 is het voorlopig ontwerp van de rotonde gepresenteerd. De klankbordgroep heeft vervolgens de gelegenheid gekregen om hier tot 18 mei 2013 op reageren. Diverse leden hebben dit gedaan. De binnengekomen reacties zijn door de gemeente beantwoord. Dit document is voorafgaand aan de Klankbordgroep van 18 juni 2013 toegestuurd naar de leden. Op 18 juni 2013 is het definitieve ontwerp gepresenteerd aan de klankbordgroep. De leden van de klankbordgroep zijn tevreden over het doorlopen proces. Op basis van de binnengekomen reacties is de rotonde nogmaals gecontroleerd op draaicirkels voor bussen, vrachtauto’s en de verkeersafwikkeling. De conclusie is dat de maatvoering van de rotonde hierop is berekend. Aan de noordwestzijde van de rotonde komt nog een voetpad direct naast het fietspad. Dit naar aanleiding van de binnengekomen reacties. Om dit voetpad mogelijk te maken is een aanpassing aan een duiker nodig. Hier moet een vergunningentraject voor worden doorlopen. Het voetpad wordt later gerealiseerd, naar verwachting medio 2014. Overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) dient overleg te worden gevoerd met de korpschef van het betrokken regionaal politiekorps. Dit heeft plaatsgevonden door het voorstel in de Werkgroep Verkeer te bespreken, waarin de regiopolitie Kennemerland, alsmede de Brandweer en Connexxion, vertegenwoordigd zijn. Op 1 oktober 2013 is dit besluit behandeld in de werkgroep. De leden van de Werkgroep gaan akkoord met de voorgestelde maatregelen. De Algemene wet bestuursrecht (Awb) vereist zorgvuldigheid en belangenafweging bij de totstandkoming van besluiten, waaronder verkeersbesluiten. Artikel 3:2 van de Awb schrijft voor dat het bestuursorgaan de nodige kennis omtrent de relevante feiten en de af te wegen belangen vergaart. Naast de belangenafweging bepaalt artikel 3:4 van de Awb dat de voor een of meer belanghebbenden nadelige gevolgen niet onevenredig mogen zijn in verhouding tot de met het besluit te dienen doelen. Om de rechtstreeks bij het verkeersbesluit betrokken belangen goed af te kunnen wegen verdient het de aanbeveling om, vooral in complexe en omstreden situaties, een voorbereidingsprocedure te volgen. Aangezien het plan uitgebreid gecommuniceerd is met belanghebbenden en de oplossingsrichting de wens is van belanghebbenden wordt deze procedure niet gevolgd. Het besluit wordt gepubliceerd in de Digitale Staatscourant. Tevens wordt het besluit gepubliceerd in de Informeer, onderdeel van het Witte Weekblad en op de website van de gemeente Haarlemmermeer. Belanghebbenden kunnen zes weken na de publicatiedatum bezwaar maken tegen het besluit. 4.Motivering Wegenverkeerswet en belangenafweging Motivering Wegenverkeerswet Artikel 21 van het BABW bevat voorschriften omtrent de motivering van verkeersbesluiten. Het verkeersbesluit moet in ieder geval weergeven welke doelstelling of doelstellingen met het verkeersbesluit worden beoogd. Daarbij moet worden aangegeven welke van de in artikel 2, eerste en tweede lid van de Wegenverkeerswet 1994 genoemde belangen ten grondslag liggen aan het besluit. Indien tevens andere van die belangen in het geding zijn, wordt voorts aangegeven op welke wijze de belangen tegen elkaar zijn afgewogen. De maatregelen dienen tot de volgende in artikel 2 van de Wegenverkeerswet genoemde doelen: 1. In eerste instantie: a. het verzekeren van de veiligheid op de weg; b. het beschermen van weggebruikers en passagiers; c. het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan; d. het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer. 2. In tweede instantie ook voor: a. het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade alsmede de gevolgen voor het milieu, bedoeld in de Wet milieubeheer; b. het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte aantasting van het karakter of van de functie van objecten of gebieden. Burgemeester en Wethouders stellen vast dat de maatregelen nodig zijn in verband met alle hierboven vermelde belangen. Door de maatregelen wordt van de belangen genoemd in artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 er een geschaad, namelijk de vrijheid van het verkeer (1d). Het gedrag van het verkeer wordt namelijk gereguleerd door de maatregelen (snelheidsbeperking, voorrang, parkeerverboden). Dit laatste belang wordt minder zwaar gewogen. Belangenafweging Doorgaand verkeer De belangen van het doorgaand verkeer worden door de maatregelen gediend. Met name door de aanleg van de rotonde Nieuwe Molenaarslaan zal de doorstroming van het verkeer verbeteren. Ook ondervindt het doorgaand verkeer geen hinder van het kruispunt waar het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander op wordt ontsloten. Bewoners De belangen van bewoners worden indirect gediend. Bewoners ondervinden geen overlast en krijgen wel de mogelijkheid om gebruik te maken van o.a. de bushaltes en de bruggen over het water naar het Sportcomplex Koning Willem-Alexander. Langzaam verkeer De maatregelen zijn in het belang van langzaam verkeer. De geslotenverklaringen die met dit verkeersbesluit worden ingesteld, hebben geen schadelijke effecten voor landbouwverkeer, maar zijn aanvullend op de al bestaande situatie. Voorheen mochten ze er namelijk niet rijden. Fietsers, bromfietsers en voetgangers zijn gebaat bij de maatregelen. Er wordt namelijk een langzaam verkeerverbinding gerealiseerd vanaf de Bennebroekerweg naar het terrein van de Pioniers. Voor fietsers, bromfietsers en voetgangers hebben de geslotenverklaringen die in dit verkeersbesluit zijn opgenomen, geen nadelige effecten. Hulpdiensten De maatregelen zijn in het belang van de hulpdiensten. De hulpdiensten zijn gebaat bij een goede doorstroming, die door de aanleg van de rotonde wordt gerealiseerd. Het Sportcomplex Koning Willem-Alexander krijgt twee ontsluitingen waardoor hulpdiensten van twee kanten het terrein kunnen bereiken. Openbaar vervoer De maatregelen zijn in het belang van het openbaar vervoer, vanwege de aanleg van extra haltes op de Bennebroekerweg. Taxi’s en overige bussen hebben voldoende gelegenheid te parkeren bij het Sportcomplex Koning Willem-Alexander en het openbaar vervoer is tevens gebaat bij een goede doorstroming die door de rotonde wordt gerealiseerd. Parkeerders De maatregelen zijn in het belang van parkeerders. Met ruim 650 parkeerplaatsen is er ruim voldoende capaciteit om te parkeren. Ook zijn er 18 gehandicaptenparkeerplaatsen aanwezig. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om elektrische voertuigen op te laden. Door de parkeerverbodzone en het instellen van gehandicaptenparkeerplaatsen, parkeerplaatsen voor bussen en parkeerplaatsen voor het opladen van elektrische voertuigen wordt het gedrag van parkeerders gereguleerd en zijn bepaalde parkeerplaatsen bestemd voor specifieke doelgroepen. Hiermee wordt het belang van reguliere parkeerders licht geschaad. Algemeen belang Het Sportcomplex Koning Willem-Alexander is door de maatregelen op een veilige manier bereikbaar, hetgeen in het algemeen belang is. Afweging De maatregelen zijn in het belang van bewoners, langzaam verkeer, doorgaand verkeer, het openbaar vervoer en hulpdiensten. De meeste categorieën weggebruikers zijn gebaat bij de maatregelen. Van parkeerders worden de belangen zowel behartigd als (beperkt) geschaad), aangezien enerzijds maatregelen getroffen worden voor specifieke doelgroepen (gehandicapte parkeerders, bestuurders van elektrische voertuigen en bussen) en parkeergelegenheid wordt gecreëerd. Anderzijds mogen reguliere parkeerders niet op de parkeerplekken voor de specifieke doelgroepen parkeren. Hun belang weegt echter zwaarder dan de parkeerders die in hun belang geschaad worden. 5.Bevoegdheid De hierboven genoemde wegen zijn in eigendom en beheer bij de gemeente Haarlemmermeer. Krachtens artikel 18, lid 1 onder d, van de Wegenverkeerswet 1994 worden verkeersbesluiten genomen door het college van B&W. In het Mandaat-, machtigings- en volmachtbesluit Haarlemmermeer 2013 is voor het nemen en intrekken van verkeersbesluiten een ondermandaat verleend aan de teammanager Wegen, Water en Verkeer, of diens vervanger. De maatregelen vallen onder dit ondermandaat. 6. Besluiten I. Op het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander in Hoofddorp (gelegen tussen de Nieuwe Molenaarslaan en de Deltaweg) een 30 km/h zone in te stellen door het plaatsen van borden conform model A1 en A2 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 met opdruk 30 en daarboven het woord 'zone', zoals aangegeven in artikel 66 van het RVV 1990, inhoudende "zone 30 kilometer per uur" en 'einde zone 30 kilometer per uur" op weg langs het Sportcomplex Koning Willem-Alexander op de volgende locaties: ∘ Net ten oosten van het kruispunt waar het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander op wordt ontsloten aan de Deltaweg; ∘ Net ten westen van het kruispunt waar het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander op wordt ontsloten aan de Nieuwe Molenaarslaan; II. De voorrang op de kruispunten waar het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander wordt ontsloten te regelen, door het plaatsen van borden conform model B5 en B6 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 en haaientanden, zodanig dat het verkeer op de weg langs het Sportcomplex Koning Willem-Alexander voorrang dient te verlenen aan het verkeer op de Deltaweg en op de Nieuwe Molenaarslaan; III. De voorrang op de kruispunten op de route van de langzaam verkeerverbinding te regelen, door het plaatsen van borden conform model B6 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 en haaientanden, zodanig dat de fietsers op de langzaam verkeerroute voorrang dienen te verlenen aan het verkeer op de kruisende (parkeer)wegen (B6 RVV 1990). IV. Aan te duiden dat de Deltaweg in zuidelijke richting gesloten is voor motorvoertuigen die niet sneller kunnen en mogen rijden dan 25 km/h door het plaatsen van borden conform model C8 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de Deltaweg net ten zuiden van de rotonde met de Bennebroekerweg; V. Aan te duiden dat de Nieuwe Molenaarslaan gesloten is voor motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h door het plaatsen van borden conform model C8 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 voorzien van een onderbord waarop staat aangegeven dat dit geldt na 50 meter op de Nieuwe Molenaarslaan net ten zuiden van de toekomstige rotonde met de Bennebroekerweg; VI. Aan te duiden dat de Nieuwe Molenaarslaan in zuidelijke richting is gesloten voor ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h en brommobielen, alsmede fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen door het plaatsen van borden conform model C9 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de volgende locaties: • op de Deltaweg net ten zuiden van het kruispunt waar het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander op wordt ontsloten; • op de Nieuwe Molenaarslaan net ten zuiden van het kruispunt waar het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander op wordt ontsloten; I. Aan te duiden dat de Nieuwe Molenaarslaan in zuidelijke richting gesloten is voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen met in werking zijnde motor door het plaatsen van borden conform model C13 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 voorzien van een onderbord waarop staat aangegeven dat dit geldt na 50 meter op de Nieuwe Molenaarslaan net ten zuiden van de toekomstige rotonde met de Bennebroekerweg; II. Aan te duiden dat de Deltaweg en de Nieuwe Molenaarslaan gesloten zijn voor fietsers en gehandicaptenvoertuigen zonder motor door het plaatsen van borden conform model C14 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de weg langs het Sportcomplex Koning Willem-Alexander ter hoogte van de meest westelijk gelegen parkeerplaatsen en op de weg langs het Sportcomplex Koning Willem-Alexander net ten westen van het kruispunt waar het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander op wordt ontsloten aan de Nieuwe Molenaarslaan; III. Aan te duiden dat de Deltaweg en Nieuwe Molenaarslaan gesloten zijn voor voetgangers door het plaatsen van borden conform model C16 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de weg langs het Sportcomplex Koning Willem-Alexander ter hoogte van de meest westelijk gelegen parkeerplaatsen en op de weg langs het Sportcomplex Koning Willem-Alexander net ten westen van het kruispunt waar het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander op wordt ontsloten aan de Nieuwe Molenaarslaan; IV. Op de volgende locaties de verplichte rijrichting aan te duiden door het plaatsen van borden conform model D5r uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990: ∘ ter hoogte van het kruispunt waar het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander op wordt ontsloten aan de Deltaweg; ∘ ter hoogte van het kruispunt waar het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander op wordt ontsloten aan de Nieuwe Molenaarslaan; ∘ ter hoogte van het kruispunt waar het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander op wordt ontsloten van het terrein ten oosten van de Nieuwe Molenaarslaan. V. Het instellen van een parkeerverbodzone op het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander door het plaatsen van borden conform model E1 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 met daarboven het woord "zone" zoals aangegeven in artikel 66 van het RVV 1990 inhoudende "begin parkeerverbodzone" en “einde parkeerverbodzone” op de weg langs het Sportcomplex Koning Willem-Alexander op volgende locaties: ∘ Net ten oosten van het kruispunt waar het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander op wordt ontsloten aan de Deltaweg; ∘ Net ten westen van het kruispunt waar het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander op wordt ontsloten aan de Nieuwe Molenaarslaan; VI. Op het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander drie parkeerplaatsen nabij de hoofdingang van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander aan te duiden als parkeerplaatsen voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van borden conform model E4 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990, voorzien van een onderbord met daarop de tekst ‘alleen voor opladen elektrische voertuigen; VII. Op het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander achttien parkeerplaatsen nabij de hoofdingang van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander aan te duiden als algemene gehandicaptenparkeerplaatsen door het plaatsen van borden conform model E6 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990; VIII. Langs de weg van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander ter hoogte van de Nieuwe Molenaarslaan worden twee parkeerhavens aangelegd voor bussen. Om aan te geven dat deze parkeerplaatsen alleen gebruikt mogen worden door bussen worden borden geplaatst conform model E8 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 met daarop de afbeelding van een bus; IX. Langs de gevel van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander worden stallingen aangebracht voor bromfietsers. Om aan te geven dat deze parkeerplaatsen alleen gebruikt mogen worden door bromfietsers worden borden geplaatst conform model E8 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 met daarop de afbeelding van een bromfiets; X. Het fietspad op het terrein van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander, tussen langzaam verkeersbrug en de Bennebroekerweg aan te duiden als verplicht fietspad door het plaatsen van borden conform model G11 en G12 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990; XI. De langzaam verkeersbrug over de Nieuwe Bennebroekerweg aan te duiden als verplicht (brom-) fietspad door het plaatsen van borden conform model G12a en G12b uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990; XII. De voorrang bij de fietsoversteekplaats op de Bennebroekerweg, ter hoogte van Santorini, door het plaatsen van borden conform model B6 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 en haaientanden zodanig te regelen dat overstekende fietsers (en voetgangers) voorrang moeten verlenen op het verkeer op de kruisende weg (Bennebroekerweg); XIII. Het aanduiden van de halteplaatsen bij de twee nieuwe bushaltes op de Bennebroekerweg, tussen de Deltaweg en de Nieuwe Molenaarslaan, ter hoogte van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander, door het plaatsen van borden conform model L3b uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990; XIV. Het aanduiden van een inhaalverbod zoals aangegeven in artikel 76 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 ter hoogte van de halteplaatsen bij de twee nieuwe bushaltes op de Bennebroekerweg, tussen de Deltaweg en de Nieuwe Molenaarslaan, ter hoogte van het Sportcomplex Koning Willem-Alexander; XV. Het aanduiden van de verplichte rijrichting bij de middengeleider op de Bennebroekerweg, ter hoogte van de Biesheuvelstaat door het plaatsen van borden conform model D2 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990; XVI. Op de rotonde Bennebroekerweg – Nieuwe Molenaarslaan door het plaatsen van borden conform model B6 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 en haaientanden de voorrang zodanig te regelen dat het verkeer op de rotonde (inclusief fietsers en voetgangers) voorrang heeft; XVII. Op de rotonde Bennebroekerweg – Nieuwe Molenaarslaan door het plaatsen van borden conform model D1 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 de rijrichting aan te geven; XVIII. Op de rotonde Bennebroekerweg – Nieuwe Molenaarslaan door het plaatsen van borden conform model G11 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 voorzien van een onderbord waarop staat aangegeven dat fietsers in twee richtingen hun weg kunnen vervolgen, de fietspaden aan te duiden als verplichte fietspaden; XIX. Op de rotonde Bennebroekerweg – Nieuwe Molenaarslaan zes voetgangersoversteekplaatsen aan te brengen, zoals bedoeld in art. 49.2 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990, met borden conform model L2 uit bijlage I van het RVV, zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende tekening met nummer 2013-100-063, blad 2 met de datum van 14-10-2013; XX. Dit besluit ter openbare kennis te brengen op 13 november 2013. Burgemeester en Wethouders van Haarlemmermeer namens dezen, de gemeentesecretaris, voor deze, de Teammanager Wegen, Water en Verkeer M.Ardewijn Terinzagelegging Het besluit en de tekening waarop de maatregelen staan aangegeven, liggen gedurende zes weken vanaf de publicatiedatum, voor een ieder ter inzage op werkdagen van 9.00 tot 13.00 uur in het Informatiecentrum van het raadhuis, Raadhuisplein 1 in Hoofddorp. Bezwaar Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan iedereen wiens belang rechtstreeks bij een besluit is betrokken, binnen zes weken na publicatie van dit besluit een met redenen omkleed bezwaarschrift indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders van Haarlemmermeer, het cluster Juridische Zaken van het team Ondersteuning, Postbus 250, 2130 AG Hoofddorp. Het indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van dit besluit niet. Gelijktijdig met of na het indienen van een bezwaarschrift kan een verzoek om een voorlopige voorziening worden gericht aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Noord-Holland, p/a Arrondissementsrechtbank Haarlem, sector Bestuursrecht Postbus 1621, 2003 BR Haarlem. Een dergelijk verzoek kan pas worden gedaan als het bezwaarschrift is ingediend en onverwijlde spoed, gelet op het betrokken belang, dat vereist. Voor de behandeling van het verzoek wordt een bedrag aan griffierecht geheven.

Locatie: ,

Deel dit artikel

Redactie HoofddorpStart.nl

Meerdere bekendmakingen van Hoofddorp inzien? Ga dan naar alle bekendmakingen in Hoofddorp.

Meer Bekendmakingen