1. Bekendmakingen Hoofddorp
  2. Verkeersbesluit – gemeente Haarlemmermeer – Hoofddorp – Ontwikkelingen “Gemeentehuis”, “Raadhuisplein” en “Sem“

Haarlemmermeer | verkeersbesluit

De volgende vergunning is bekend gemaakt in Hoofddorp. Zelf een vergunning aanvragen? Neem dan contact op met de gemeente waaronder Hoofddorp valt. Deze wordt dan ook bij ons bekendgemaakt. 

Verkeersbesluit – gemeente Haarlemmermeer – Hoofddorp – Ontwikkelingen “Gemeentehuis”, “Raadhuisplein” en “Sem“

Onderwerp: tijdelijke maatregelen i.v.m. bouwwerkzaamheden in het centrum Nummer: XS-24070201.396 Gelet op het volgende: •Op grond van artikel 15, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 moet een verkeersbesluit worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd. •Op grond van artikel 15, tweede lid, van de Wegenverkeerswet 1994 moet een verkeersbesluit worden genomen indien de maatregelen leiden tot een beperking of uitbreiding van het aantal categorieën weggebruikers dat van een weg of weggedeelte gebruik kan maken. •De Algemene wet bestuursrecht (AWB) vereist zorgvuldigheid en belangenafweging bij de totstandkoming van besluiten, waaronder verkeersbesluiten. Artikel 3:2 van de AWB schrijft voor dat het bestuursorgaan de nodige kennis omtrent de relevante feiten en de af te wegen belangen vergaart. Naast de belangenafweging bepaalt artikel 3:4 van de AWB dat de voor een of meer belanghebbenden nadelige gevolgen niet onevenredig mogen zijn in verhouding tot de met het besluit te dienen doelen. •Artikel 21 van het BABW bevat voorschriften omtrent de motivering van verkeersbesluiten. Het verkeersbesluit moet in ieder geval weergeven welke doelstelling of doelstellingen met het verkeersbesluit worden beoogd. Daarbij moet worden aangegeven welke van de in artikel 2, eerste en tweede lid van de Wegenverkeerswet 1994 genoemde belangen ten grondslag liggen aan het besluit. Indien tevens andere van die belangen in het geding zijn, wordt voorts aangegeven op welke wijze de belangen tegen elkaar zijn afgewogen. •Artikel 2 van de Wegenverkeerswet noemt de volgende doelen: 1.In eerste instantie: a.het verzekeren van de veiligheid op de weg; b.het beschermen van weggebruikers en passagiers; c.het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan; d.het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer. 2.In tweede instantie ook voor: a.het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade alsmede de gevolgen voor het milieu, bedoeld in de Wet milieubeheer; b.het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte aantasting van het karakter of van de functie van objecten of gebieden. •Overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) dient overleg te worden gevoerd met de korpschef van de Nationale Politie. •De vermelde wegen zijn in eigendom, beheer en onderhoud van de gemeente Haarlemmermeer. •  •Krachtens artikel 18, lid 1 onder d, van de Wegenverkeerswet 1994 worden verkeersbesluiten genomen door het college van B&W. In het Mandaat-, machtiging en volmachtbesluit Haarlemmermeer 2020 is de bevoegdheid tot het nemen en intrekken van verkeersbesluiten een ondermandaat verleend aan de cluster- en teammanagers van de cluster B&O (Beheer & Onderhoud). De maatregelen vallen onder dit ondermandaat.   Overwegingen en motivatie Samen met inwoners, ondernemers en ontwikkelaars bouwt de gemeente aan een levendig en bereikbaar stadscentrum met een eigen Hoofddorpse identiteit. Een plek om te wonen, werken, winkelen en te ontspannen. Het stadscentrum wordt in fases ontwikkeld. Onder meer gaat het om het nieuwe gemeentehuis met het Raadhuisplein, de locatie Binnenweg, het TROM gebouw, Sem, het Voorzetgebouw, de Foyer en nabij het station de grootschalige ontwikkeling Hyde Park. De ontwikkelingen worden hierna kort beschreven waarbij tevens de planning wordt aangegeven. Meer informatie is te vinden op de website van de gemeente Haarlemmermeer: https://haarlemmermeergemeente.nl/stadscentrum-hoofddorp Gemeentehuis Op de plek van het vorige raadhuis komt een nieuw gemeentehuis. Het wordt een efficiënt en multifunctioneel gebouw. De gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders, medewerkers van de gemeente, inwoners, ondernemers en partners van de gemeente kunnen elkaar hier ontmoeten. Naar verwachting start de bouw van het nieuwe gemeentehuis eind 2024. Volgens de planning wordt het gemeentehuis in Q1 2027 opgeleverd. Raadhuisplein Stadscentrum Hoofddorp krijgt een nieuw hart: het Raadhuisplein. Het plein wordt ontwikkeld als centrale ontmoetingsplek voor iedereen die wil wonen, werken, ontspannen en winkelen in de stad. Het doel is om een plein te creëren waar iedereen trots op kan zijn. Het wordt een sfeervol en gezellig plein met daaromheen appartementen, horeca met terrassen en andere voorzieningen. Om de herontwikkeling rondom het Raadhuisplein mogelijk te maken, moeten er kabels en leidingen worden verplaatst. Het gaat hierbij om elektriciteitskabels, gasleidingen, waterleidingen en telecomkabels. Deze kabels en leidingen moeten worden verlegd om ruimte te maken voor de nieuwe gebouwen en de herinrichting van het gebied. Het verplaatsen van de kabels en leidingen gebeurt in verschillende stappen en zal enige tijd in beslag nemen. De start van deze werkzaamheden is juli 2024 en moeten eind 2024 gereed zijn. Er zal alles aan gedaan worden om de omgeving zo min mogelijk overlast te bezorgen. Sem Op het parkeerterrein tussen de Nieuweweg, de Kruisweg en het Raadhuisplein komt gebouw Sem. Deze plek staat ook wel bekend als het vroegere Apriscoterrein. In het gebouw komen 280 appartementen. Op de begane grond van Sem is ruimte voor 1360 m2 aan winkels en horeca met terrassen aan het Raadhuisplein. Sem maakt samen met bestaande cafés en restaurants aan het plein, het Cpunt en het nieuwe gemeentehuis van het Raadhuisplein een gezellig en levendig plein. De werkzaamheden starten vanaf eind 2024 en worden naar verwachting opgeleverd eind 2027.   Voorzetgebouw Aan het Raadhuisplein is er ruimte voor een nieuw gebouw naast de bioscoop. Op een 20 meter lange strook voor het gebouw de Meerlanden komt het Voorzetgebouw. Het Voorzetgebouw maakt onderdeel uit van de vernieuwing van het Raadhuisplein dat een levendige en aantrekkelijke ontmoetingsplek in het stadscentrum wordt. De Foyer Op de plek van de twee kantoorgebouwen aan de Burgemeester van der Willigenlaan achter de bibliotheek wordt een nieuw gebouw ontwikkeld. Het is de bedoeling dat hier De Foyer komt met 122 appartementen met een gemeenschappelijke woonruimte. Op maandag 18 december 2023 organiseerde de ontwikkelaar een inloopbijeenkomst over de ontwikkelingen van De Foyer. Bewoners en ondernemers uit de buurt kregen de gelegenheid om de plannen voor de bouw te bekijken en om vragen te stellen aan de ontwikkelaar, architect en gemeente. Inmiddels is de omgevingsvergunning aangevraagd voor deze ontwikkeling inclusief een wijziging op het bestemmingsplan. Overige ontwikkelingen Naast bovenstaande zijn er ook andere ontwikkelingen in het centrum van Hoofddorp, waaronder: •TROM; •Marktpleinkerk; •Wereldhave (De Vier Meren); •Locatie PostNL; •Centrumzicht; •Parkzicht; •Emmaschoollocatie; •The Concourse; •Locatie de Binnenweg. Meer informatie over deze plannen is te vinden op de gemeentelijke website. Per ontwikkeling, die soms tegelijkertijd plaatsvinden, worden er tijdelijke maatregelen genomen om de bouwwerkzaamheden uit te kunnen voeren. De duur van de tijdelijke maatregelen lopen uiteen, maar indien deze langer dan 4 maanden in stand moeten blijven dan is het daarvoor noodzakelijk om een verkeersbesluit te nemen. Naast de tijdelijke maatregelen kan het ook voorkomen dat er permanente maatregelen genomen worden, met als voorbeeld het opheffen van eenrichtingsverkeer of het verplaatsen van gehandicaptenparkeerplaatsen. Ook daarvoor is een verkeersbesluit nodig. Om het overzichtelijk te houden worden, wordt er per ontwikkeling (of per cluster ontwikkelingen) een verkeersbesluit genomen. De eerste ontwikkelingen die van start gaat zijn de ontwikkelingen “Gemeentehuis”, “Raadhuisplein” en “Sem”. Hiervoor is het onder meer noodzakelijk om een aantal wegen en een stukje fietspad (Prins Hendriklaan) door het centrum af te sluiten en worden er gehandicaptenparkeerplaatsen verwijderd welke zoveel mogelijk elders worden aangewezen. Voor het intrekken van de algemene gehandicaptenparkeerplaatsen t.b.v. de ontwikkelingen “Gemeentehuis”, “Raadhuisplein” en “Sem” wordt separaat een verkeersbesluit genomen. In datzelfde verkeersbesluit worden dan ook de aan te wijzen gehandicaptenparkeerplaatsen opgenomen. Met al deze maatregelen wordt beoogd om te voorzien in een goede en verkeersveilige bereikbaarheid voor bouwverkeer en komt ten goede aan de verkeersveiligheid voor fietsers en voetgangers. Maatregelen (bebording en belijning) De volgende maatregelen worden getroffen: 1.Het intrekken van een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats op het parkeerterrein, waar “Sem” wordt ontwikkeld (verwijderen bord E6 RVV 1990 en verwijderen onderbord OB309 met daarop aangegeven: “27-KFF-3”);   2.Het intrekken van gelegenheden bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen (verwijderen borden E7 RVV 1990) op de volgende locaties: a.2x in de Prins Hendriklaan, ter hoogte van het Raadhuisplein; b.1x in de Nieuweweg, ter hoogte van het Gemeentehuis;   3.Het intrekken van eenrichtingsverkeer (verwijderen borden C2, C3 en C4 RVV 1990 inclusief onderborden) op de volgende locaties: a.op het parkeerterrein, waar “Sem” wordt ontwikkeld; b.op het parkeerterrein, waar “Locatie PostNL” wordt ontwikkeld; c.in de Prins Hendriklaan, ter hoogte van het Raadhuisplein;   4.Het intrekken van een verbod om stil te staan in de Nieuweweg, tussen de Kruisweg en de Prins Hendriklaan (verwijderen borden E2 RVV 1990);   5.Het intrekken van de richting aan welke automobilisten de middengeleider op de rijbaan dienen te passeren (verwijderen borden D2 RVV 1990) op de Kruisweg, direct ten oosten van de Nieuweweg;   6.Het intrekken van het Raadhuisplein als voetpad (verwijderen borden G7 RVV 1990);   7.Het buiten gebruik stellen van het fietspad parallel aan de Prins Hendriklaan, tussen de Nieuweweg en de Julianalaan (verwijderen bord G11 RVV 1990);   8.Het intrekken van twee voetgangersoversteekplaatsen op de Nieuweweg, tussen de Kruisweg en de Prins Hendriklaan (verwijderen borden L2 RVV 1990 en verwijderen markering artikel 49 lid 2 RVV 1990);   9.Het aanduiden van een voetgangersoversteekplaats op de Kruisweg, ter hoogte van de Julianalaan (aanbrengen borden L2 RVV 1990 en markering artikel 49 lid 2 RVV 1990);   10.Het aanduiden van de strook tussen de ontwikkelingen “Sem” en “Locatie PostNL” als voetpad (plaatsen bord G7 RVV 1990) direct vanaf de Kruisweg;   11.Het aanduiden van het aangepaste Raadhuisplein als voetpad (plaatsen bord G7 RVV 1990) direct vanaf de Prins Hendriklaan;   12.Het aanduiden van het fietspad parallel aan de Nieuweweg, tussen de Kruisweg en de Burgemeester van der Willigenlaan (plaatsen bord G11 RVV 1990);   13.Het aanduiden van een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats in de Kruisweg, direct ten westen van de Nieuweweg (plaatsen bord E6 RVV 1990 en onderbord OB309 met daarop aangegeven: “27-KFF-3”);   14.Het aanduiden van gelegenheden bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen (plaatsen bord E7 RVV 1990) in de Prins Hendriklaan, ter hoogte van het Cpunt;   15.Het aanduiden van de Prins Hendriklaan als doodlopende weg, vanaf de Julianalaan in westelijke richting (plaatsen bord L8 RVV 1990. Deze maatregel is geen besluit-plichtige maatregel;   16.Het aanduiden van de Tussenweg als doodlopende weg, vanaf de Kruisweg (plaatsen bord L8 RVV 1990. Deze maatregel is geen besluit-plichtige maatregel.   17.De Nieuweweg tussen de Kruisweg en de Prins Hendriklaan en de Prins Hendriklaan tussen de Nieuweweg en de Julianalaan worden afgesloten door middel van bouwhekken. Hierdoor worden geen verkeersborden toegepast om dit ter hoogte van de afsluiting zelf kenbaar te maken. Wel worden figuurborden en omleidingsborden geplaatst om het verkeer te informeren. Ditzelfde geldt ook voor het fietspad parallel aan de Prins Hendriklaan tussen de Nieuweweg en de Julianalaan.   18.De aan te brengen bebording en bebakening staat aangegeven op de bij dit besluit behorende tekening met het nummer 2024-005-006.   Motivering Wegenverkeerswet 1994 (Wvw 1994): Motivatie van de maatregelen geschiedt uit het oogpunt van: •artikel 2, lid 1a van de Wegenverkeerswet (Wvw) 1994, het verzekeren van de veiligheid op de weg; •artikel 2, lid 1b van de Wegenverkeerswet (Wvw) 1994, het beschermen van weggebruikers en passagiers; •artikel 2, lid 1c van de Wegenverkeerswet (Wvw) 1994, het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan; •artikel 2, lid 2a van de Wegenverkeerswet (Wvw) 1994, het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade alsmede de gevolgen voor het milieu, bedoeld in de Wet milieubeheer; •artikel 2, lid 2b van de Wegenverkeerswet (Wvw) 1994, het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte aantasting van het karakter of van de functie van objecten of gebieden. Door de maatregelen wordt een van de belangen genoemd in artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 geschaad, namelijk artikel 2, lid 1d van de Wegenverkeerswet (Wvw) 1994, het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer. De maatregelen zijn noodzakelijk om de werkzaamheden uit te kunnen voeren en veilig af te kunnen ronden. Daarom wegen de met het besluit gediende belangen zwaarder. Belangenafweging Bewoners De maatregelen hebben gevolgen voor bewoners. Ondanks de vele ontwikkelingen en de bijbehorende maatregelen zijn deze gevolgen gering omdat er te allen tijde gezorgd wordt dat de woningen bereikbaar zijn. De maatregelen zijn noodzakelijk om de werkzaamheden uit te kunnen voeren en veilig af te kunnen ronden. (Bouw)bedrijven De maatregelen hebben gevolgen voor bedrijven in de omgeving. Ondanks de vele ontwikkelingen en de bijbehorende maatregelen zijn deze gevolgen gering omdat er te allen tijde gezorgd wordt dat de bedrijven bereikbaar zijn. De maatregelen zijn noodzakelijk om de werkzaamheden uit te kunnen voeren en veilig af te kunnen ronden. Dit laatst is vooral in het belang van bouwbedrijven. (Doorgaand) gemotoriseerd verkeer De maatregelen hebben geen gevolgen voor doorgaand gemotoriseerd verkeer. Het deel van de Nieuweweg en de Prins Hendriklaan die worden afgesloten is niet bedoeld voor doorgaan gemotoriseerd verkeer. Wel heeft de afsluiting gevolgen voor gemotoriseerd verkeer met een bestemming. Deze gevolgen zijn echter gering omdat de bestemmingen (met name parkeerterreinen) wordt opgeheven t.b.v. woningbouw. Woningen blijven, zoals eerder aangegeven, bereikbaar. Niet-gemotoriseerd verkeer De maatregelen zijn in het belang van niet-gemotoriseerd verkeer omdat de verkeersveiligheid wordt gegarandeerd. Niet-gemotoriseerd verkeer moet hiervoor wel een korte omleiding volgen, waardoor de maatregelen in dat opzicht de belangen van niet-gemotoriseerd licht schaadt. Openbaar vervoer De maatregelen hebben (geen) gevolgen voor openbaar vervoer. Nood- en hulpdiensten De maatregelen hebben geen gevolgen voor nood- en hulpdiensten. Er vind weliswaar een fysieke afsluiting plaats, maar deze worden voorzien van poorten zodat deze in geval van een calamiteit tijdens en óp de bouwplaats altijd te openen is. Verder is het hele bouwterrein én de openbare ruimte rondom het bouwterrein vanuit meerdere richtingen aan te rijden en te enteren. Algemeen belang De maatregelen garanderen de verkeersveiligheid en de bereikbaarheid. Dit is in het algemeen belang. Afweging Alles afwegende zijn burgemeester en wethouders van mening dat de maatregelen in het algemeen belang zijn en in het bijzonder in het belang van bouwbedrijven en niet-gemotoriseerd verkeer, maar ook van nood- en hulpdiensten. Er worden geen belangen onevenredig geschaad, ook niet door de korte omrijdbeweging voor fietsers en voetgangers omdat het ten goede komt aan de verkeersveiligheid.   Voorbereiding en overleg Tijdens de voorbereiding van de ontwikkelingen is met het afsluiten van de openbare ruimte rondom de gebouwen Raadhuis(plein) en Sem rekening gehouden. In het plan voor de bereikbaarheid, leefbaarheid, veiligheid en communicatie (BLVC-plan), welke in voorbereiding is vastgesteld, zijn de vaste omleidingsroutes voor voetgangers en fietsers bepaald. De verkeersmaatregelen die in deze aanvraag zijn beschreven zijn opgesteld conform dit BLVC-plan. De Basis voor BLVC-plan is een extern, onafhankelijk adviesbureau. Daarnaast is overleg gepleegd met gebiedsmanagement van de gemeente, maar ook afgestemd met externe partijen zoals de Fietsersbond en de Belangengroep Gehandicapten Haarlemmermeer (BGH). Het gaat om een verkeersveilige bereikbaarheid om het Raadhuis(plein) en Sem te kunnen bouwen. Ondanks dat de fietsverbinding parallel aan de Prins Hendriklaan, tussen de Nieuweweg en de Julianalaan voor een lange tijd komt te vervallen, worden uitsluitend belangen gediend bij deze maatregel omdat het ten goede komt aan de verkeersveiligheid. Dat wordt zwaarder gewogen dan de bereikbaarheid, maar de bereikbaarheid blijft met een korte omleidingsroute gegarandeerd en bovendien is er alles aan gedaan om de fietsroute parallel aan de Nieuweweg, tussen de Kruisweg en de Burgemeester van der Willigenlaan te behouden. De maatregelen zijn afgestemd met de belangrijkste stakeholders binnen en buiten het gebied. De nog overgebleven stakeholders zijn op de hoogte. Met de eigenaren en gebruikers van omliggende, nog in gebruik zijnde panden is regelmatig contact. Tijdens deze contactmomenten wordt onder andere de hinder, bereikbaarheid en leefbaarheid besproken. Verder wordt de omgeving geïnformeerd via de nieuwsbrief die door Stadscentrum Hoofddorp tweemaandelijks wordt verstrekt over de sloop en bouwwerkzaamheden.   Verder gaat het om zowel permanente maatregelen als tijdelijke maatregelen. Zo is het intrekken van het eenrichtingsverkeer ter hoogte van de ontwikkelingen “Sem” en “Locatie PostNL” permanent, even als het verwijderen van de gehandicaptenparkeerplaatsen en de laad- en losplaatsen. In de huidige situatie liggen drie laad- en losplaatsen dicht bij elkaar aan de Prins Hendriklaan. Twee laad- en losplaatsen liggen tegen het Raadhuisplein aan, maar kunnen daar vanwege het bouwterrein niet blijven liggen. De andere laad- en losplaats ligt iets verderop ter hoogte van de bibliotheek. Vooralsnog wordt in dit besluit één van de twee te verwijderen laad- en losplaatsen gecompenseerd omdat uit ervaring blijkt dat deze drie dicht bij elkaar gelegen laad- en losplaatsen vrijwel nooit tegelijkertijd allemaal bezet zijn. Indien op een later moment toch blijkt dat er behoefte is aan die derde laad- en losplaats, dan zal daar te zijner tijd een locatie voor worden gezocht en worden opgenomen in een verkeersbesluit. Wat de algemene gehandicaptenparkeerplaatsen betreft wordt in overleg met de Parkeermanager van de gemeente Haarlemmermeer gezocht naar locaties om álle te verwijderen gehandicaptenparkeerplaatsen één op één te compenseren. Dit proces is nog gaande waardoor voor zowel het verwijderen als het aanduiden van de nieuwe locaties op een later moment een verkeersbesluit wordt genomen. De afsluiting van de Nieuweweg en de Prins Hendriklaan, evenals het fietspad, is ook van tijdelijke aard. Echter, omdat het niet concreet is wanneer deze maatregelen weer opgeheven kunnen worden, wordt dit nu niet met dit verkeersbesluit vastgelegd. Op een later moment zal hiervoor een verkeersbesluit worden genomen.   Om de rechtstreeks bij het verkeersbesluit betrokken belangen goed af te kunnen wegen verdient het de aanbeveling om, vooral bij complexe en omstreden maatregelen, een voorbereidingsprocedure te volgen. Hier is vanaf gezien omdat de maatregelen geen complexe maatregelen betreffen en de belangen voldoende in beeld zijn. Overleg met de Nationale Politie heeft plaatsgevonden in de Werkgroep Verkeer, waarin de door de korpschef gemachtigde medewerker verkeersadvisering, alsmede de Brandweer en Connexxion, vertegenwoordigd zijn. Op 14-05-2024 en op 25-06-2024 is dit besluit behandeld in de werkgroep. De leden van de werkgroep gaan akkoord met de voorgestelde maatregelen.   Publicatie Het besluit wordt gepubliceerd in het digitale Gemeenteblad van Haarlemmermeer.   Besluiten In overeenstemming met de tekening met het nummer 2024-005-006, die een onderdeel is van dit besluit, wordt besloten tot de volgende verkeersmaatregelen:   1.Het intrekken van een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats op het parkeerterrein, waar “Sem” wordt ontwikkeld, door het verwijderen van bord conform model E6 uit bijlage I van het RVV 1990 en verwijderen onderbord OB309 met daarop aangegeven: “27-KFF-3”;   2.Het intrekken van gelegenheden bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen, door het verwijderen van borden conform model E7 uit bijlage I van het RVV 1990 op de volgende locaties: a.2x in de Prins Hendriklaan, ter hoogte van het Raadhuisplein; b.1x in de Nieuweweg, ter hoogte van het Gemeentehuis;   3.Het intrekken van eenrichtingsverkeer, door het verwijderen van borden conform model C2, C3 en C4 uit bijlage I van het RVV 1990 inclusief onderborden op de volgende locaties: a.op het parkeerterrein, waar “Sem” wordt ontwikkeld; b.op het parkeerterrein, waar “Locatie PostNL” wordt ontwikkeld; c.in de Prins Hendriklaan, ter hoogte van het Raadhuisplein;   4.Het intrekken van een verbod om stil te staan in de Nieuweweg, tussen de Kruisweg en de Prins Hendriklaan, door het verwijderen van borden conform model E2 uit bijlage I van het RVV 1990;   5.Het intrekken van de richting aan welke automobilisten de middengeleider op de rijbaan dienen te passeren door het verwijderen van borden conform model D2 uit bijlage I van het RVV 1990 op de Kruisweg, direct ten oosten van de Nieuweweg;   6.Het intrekken van het Raadhuisplein als voetpad door het verwijderen van borden conform model G7 uit bijlage I van het RVV 1990;   7.Het buiten gebruik stellen van het fietspad parallel aan de Prins Hendriklaan, tussen de Nieuweweg en de Julianalaan, door het verwijderen van borden conform model G11 uit bijlage I van het RVV 1990;   8.Het intrekken van twee voetgangersoversteekplaatsen op de Nieuweweg, tussen de Kruisweg en de Prins Hendriklaan, door het verwijderen van borden conform model L2 uit bijlage I van het RVV 1990 en door het verwijderen van markering conform artikel 49 lid 2 RVV 1990;   9.Het aanduiden van een voetgangersoversteekplaats op de Kruisweg, ter hoogte van de Julianalaan, door het aanbrengen van borden conform model L2 uit bijlage I van het RVV 1990 en markering conform artikel 49 lid 2 RVV 1990;   10.Het aanduiden van de strook tussen de ontwikkelingen “Sem” en “Locatie PostNL” als voetpad door het plaatsen van bord conform model G7 uit bijlage I van het RVV 1990;   11.Het aanduiden van het aangepaste Raadhuisplein als voetpad door het plaatsen van bord conform model G7 uit bijlage I van het RVV 1990;   12.Het aanduiden van het fietspad parallel aan de Nieuweweg, tussen de Kruisweg en de Burgemeester van der Willigenlaan door het plaatsen van bord conform model G11 uit bijlage I van het RVV 1990;   13.Het aanduiden van een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats in de Kruisweg, direct ten westen van de Nieuweweg, door het plaatsen van bord conform model E6 uit bijlage I van het RVV 1990 en onderbord OB309 met daarop aangegeven: “27-KFF-3”;   14.Het aanduiden van gelegenheden bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen door het plaatsen van bord conform model E7 uit bijlage I van het RVV 1990 in de Prins Hendriklaan, ter hoogte van het Cpunt;   15.Dit besluit ter openbare kennis te brengen op 11-7-2024.       Burgemeester en Wethouders van Haarlemmermeer namens dezen, de gemeentesecretaris, voor deze, de teammanager Contract en Uitvoering,         B. Wendelgelst   Terinzagelegging Het besluit wordt gepubliceerd in het digitale Gemeenteblad van Haarlemmermeer (overheid.nl). Het besluit en de tekening waarop de maatregelen staan aangegeven, liggen gedurende zes weken vanaf de publicatiedatum voor een ieder na een telefonische afspraak ter inzage op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur in het Informatiecentrum van het raadhuis, Taurusavenue 100 in Hoofddorp.   Bezwaar Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan iedereen wiens belang rechtstreeks bij een besluit is betrokken, binnen zes weken na publicatie van dit besluit een met redenen omkleed bezwaarschrift indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders van Haarlemmermeer, het cluster Juridische Zaken van het team Ondersteuning, Postbus 250, 2130 AG Hoofddorp. Het indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van dit besluit niet. Gelijktijdig met of na het indienen van een bezwaarschrift kan een verzoek om een voorlopige voorziening worden gericht aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Noord-Holland, p/a Arrondissementsrechtbank Haarlem, sector Bestuursrecht Postbus 1621, 2003 BR Haarlem. Een dergelijk verzoek kan pas worden gedaan als het bezwaarschrift is ingediend en onverwijlde spoed, gelet op het betrokken belang, dat vereist. Voor de behandeling van het verzoek wordt een bedrag aan griffierecht geheven.

Locatie: ,

Deel dit artikel

Redactie HoofddorpStart.nl

Meerdere bekendmakingen van Hoofddorp inzien? Ga dan naar alle bekendmakingen in Hoofddorp.

Meer Bekendmakingen